Seikkailija keksii itselleen oman hahmon ja miettii sekä toteuttaa hahmolle ilmeet, eleet, vaatetuksen ja muut asusteet.

Seikkailija harjoittelee luovuuttaan.
Uusi hahmo
Tavoite:
Seikkailija harjoittelee luovuuttaan.
Tiedot
Pakollisuus
Valinnainen
Paikka
Kololla

Taitoalueet
Kädentaidot
Luovuus
Rohkeus
Johtamistaito
johtamistaito.itsensa-johtamisen-taidot
johtamistaito.visiointitaidot
Kesto
-
Kasvatustavoitteet
Itsetuntemus
Osaaminen ja ongelmanratkaisu
Johtajan tehtävä:
Sammon tehtävä: Sammon tehtävänä on tuoda kololle riittävästi asusteita ja vaatteita, joiden avulla seikkailijat pystyvät rakentamaan roolihahmonsa. Sammon tehtävänä on kannustaa seikkailijoita heittäytymään sekä kysellä seikkailijoilta hahmojen valmisteluvaiheessa kysymyksiä, jotka auttavat seikkailijoita luomaan mahdollisimman tarkkoja hahmokuvauksia.
Vartionjohtajan tehtävä: Vartionjohtaja varmistaa, että kaikki vartion jäsenet tietävät, mitä heidän pitäisi tehdä. Lisäksi vartionjohtaja kannustaa vartion jäseniä auttamaan toisiaan.
Toteutusvinkit
Järjestys:
Viimeisimmät
2020-06-15 05:05:30
Vartio tekee hahmot nukketeatteriesitykseen, jonka esittävät toisille vartioille tai koko lippukunnalle.
2020-06-15 05:05:31
Sampo tuo kololle ison kasan erilaista rekvisiittaa. Seikkailijoiden tehtävänä on luoda omat hahmonsa. Seikkailijat miettivät hahmojen tarinan (kuka hahmo on, mistä hän tulee, mitä hän tekee ja niin edelleen), ilmeet, eleet sekä ulkoasun. Hahmoja voidaan hyödyntää seikkailijoiden esityksessä tai ne voidaan valokuvata ja esitellä muille lippukuntalaisille kolon seinälle koottavassa esittelyssä.
Lisää vinkki