Seikkailija kokee liikunnan iloa.

Valikko

Jokeri


Tavoite:

Seikkailija kokee liikunnan iloa.

Kuvaus:

Seikkailija kokeilee uutta liikuntalajia.  

Tiedot

haku.
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävä: Sampo mahdollistaa uuden lajin testaamisen.  

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Ikiliikkuja

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Joku joukkueen jäsenistä voi myös esitellä muille seikkailijoille heille entuudestaan tuntemattoman lajin. Joukkue voi myös testata jotakin trendilajia (esim. Fortnite-tanssi)

Capoeira: Seikkailijat tutustuvat ensin lajiin katsomalla yhdessä videoklippejä capoeiraliikkeistä, kutsuvat sitten lajin harrastajan kololle ja kokeilevat capoeiran alkeita. 

Sampo tiedustelee läheisiltä kuntosaleilta, ryhmäliikunnan järjestäjiltä tai netistä, missä olisi lähin mahdollisuus tutustua zumbaan. Sampo voi joko varata joukkueelle tunnin paikan päältä tai kutsua ohjaajan kololle vetämään sen. 

Joukkue selvittää, missä lähin frisbeegolfrata sijaitsee, tarkastelee esimerkiksi netistä löytyvistä videoista, kuinka frisbeetä tulisi heittää oikeaoppisesti, ja lainaa tai vuokraa varustuksen. Joukkue tekee yhdessä retken radalle ja pelaa testaten eri heittotekniikoita ja -etäisyyksiä laskien leikkimielisesti pisteitä. 

Sampo hankkii tai lainaa slackline-liinan ja selvittää miten sitä käytetään, tai pyytää lajin harrastajaa näyttämään mallia ja ohjeistamaan seikkailijoita. 

Lisää vinkki

Liite