Seikkailija ymmärtää omien kulutustottumuksiensa merkityksen. Hän tuntee erilaisia ympäristömerkintöjä.

Valikko

Ympäristömerkinnät


Tavoite:

Seikkailija ymmärtää omien kulutustottumuksiensa merkityksen. Hän tuntee erilaisia ympäristömerkintöjä.

Kuvaus:

Seikkailija tutustuu erilaisiin ympäristömerkintöihin.

Tiedot

Pakollisuus Valinnainen
Paikka Kämpällä Kololla Vierailukohteessa
Taitoalueet Arjen taidot Kestävä kehitys
Kesto -
Kasvatustavoitteet Vastuu elinympäristöstä
Johtajan tehtävä: ammon tehtävä: Sampo perehtyy itse etukäteen ympäristömerkintöihin. Vartionjohtajan tehtävä: Vartionjohtaja hakee materiaalit sammolta ja ohjeistaa vartiotaan.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Kuluttaja

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Joukkue vierailee luomutilalla. Maatilan omistaja voi kertoa, miksi hän tuottaa luomutuotteita ja mitä se käytännössä tarkoittaa.

Seikkailijat valmistavat vartioittain jonkin pelin, joka pohjautuu ympäristömerkintöihin. Kyseessä voi olla esimerkiksi muistipeli, palapeli tai vaikka domino. Seikkailijat valmistavat pelin ja antavat sen pelattavaksi myös lippukunnan muille ryhmille.

Seikkailijat ratsaavat vartioittain kolon tai kämpän. He etsivät kolon tavaroista, huonekaluista ja ruokakaapin sisällöstä löytyviä ympäristömerkintöjä. Nettiä voi käyttää apuna merkkien tunnistamisessa. Olisiko kololla mahdollisuus vaihtaa jokin tuote ympäristöystävällisempään versioon? Seikkailijat voivat kirjoittaa listan parannusehdotuksista lippukunnan johdolle.

Lisää vinkki

Liite