Seikkailija osaa ennakoida liikenteen vaaranpaikkoja.

Valikko

Oma matka


Tavoite:

Seikkailija osaa ennakoida liikenteen vaaranpaikkoja.

Kuvaus:

Seikkailija esittelee itselleen tutun reitin kouluun tai partioon muille partiokavereille. Esittelyn aikana seikkailija kertoo, mitä vaaranpaikkoja matkan varrella on. 

Tiedot

Pakollisuus Valinnainen
Paikka Kololla Ulkona
Taitoalueet Arjen taidot Itsestä huolehtiminen Turvallisuus
Kesto -
Kasvatustavoitteet Terveys ja turvallisuus
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävä: Sampo ohjeistaa vartionjohtajat ohjeistamaan muut seikkailijat sekä ohjaa seikkailijat havainnoimaan liikenteen vaaranpaikkoja ja turvallisia reittejä.   Vartionjohtajan tehtävä: Vartionjohtaja noutaa ohjeet sammolta. 

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Liikenteessä

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Seikkailijat piirtävät kartalle tai kirjoittavat paperille jokaisen oman reitin kouluun tai kololle. He esittelevät reitin muille. Seikkailijat kertovat muun muassa, millä keinoin he yleensä taittavat matkan, mitä vaaranpaikkoja reitin varrella on ja miten ne voi välttää sekä onko matkan taittamiseen muita vaihtoehtoja. Seikkailijat arvioivat omaa matkantekoaan turvallisuuden näkökulmasta.

Seikkailijat piirtävät kartalle tai kirjoittavat paperille jokaisen oman reitin kouluun tai kololle. He esittelevät reitin muille. Seikkailijat kertovat muun muassa, millä keinoin he yleensä taittavat matkan, mitä vaaranpaikkoja reitin varrella on ja miten ne voi välttää sekä onko matkan taittamiseen muita vaihtoehtoja. Seikkailijat arvioivat omaa matkantekoaan turvallisuuden näkökulmasta.

Seikkailijat piirtävät kartalle tai kirjoittavat paperille jokaisen oman reitin kouluun tai kololle. He esittelevät reitin muille. Seikkailijat kertovat muun muassa, millä keinoin he yleensä taittavat matkan, mitä vaaranpaikkoja reitin varrella on ja miten ne voi välttää sekä onko matkan taittamiseen muita vaihtoehtoja. Seikkailijat arvioivat omaa matkantekoaan turvallisuuden näkökulmasta.

Seikkailijat piirtävät kartalle tai kirjoittavat paperille jokaisen oman reitin kouluun tai kololle. He esittelevät reitin muille. Seikkailijat kertovat muun muassa, millä keinoin he yleensä taittavat matkan, mitä vaaranpaikkoja reitin varrella on ja miten ne voi välttää sekä onko matkan taittamiseen muita vaihtoehtoja. Seikkailijat arvioivat omaa matkantekoaan turvallisuuden näkökulmasta.

Seikkailijat piirtävät kartalle tai kirjoittavat paperille jokaisen oman reitin kouluun tai kololle. He esittelevät reitin muille. Seikkailijat kertovat muun muassa, millä keinoin he yleensä taittavat matkan, mitä vaaranpaikkoja reitin varrella on ja miten ne voi välttää sekä onko matkan taittamiseen muita vaihtoehtoja. Seikkailijat arvioivat omaa matkantekoaan turvallisuuden näkökulmasta.

Seikkailijat piirtävät kartalle tai kirjoittavat paperille jokaisen oman reitin kouluun tai kololle. He esittelevät reitin muille. Seikkailijat kertovat muun muassa, millä keinoin he yleensä taittavat matkan, mitä vaaranpaikkoja reitin varrella on ja miten ne voi välttää sekä onko matkan taittamiseen muita vaihtoehtoja. Seikkailijat arvioivat omaa matkantekoaan turvallisuuden näkökulmasta.

Seikkailijat piirtävät kartalle tai kirjoittavat paperille jokaisen oman reitin kouluun tai kololle. He esittelevät reitin muille. Seikkailijat kertovat muun muassa, millä keinoin he yleensä taittavat matkan, mitä vaaranpaikkoja reitin varrella on ja miten ne voi välttää sekä onko matkan taittamiseen muita vaihtoehtoja. Seikkailijat arvioivat omaa matkantekoaan turvallisuuden näkökulmasta.

Seikkailijat piirtävät kartalle tai kirjoittavat paperille jokaisen oman reitin kouluun tai kololle. He esittelevät reitin muille. Seikkailijat kertovat muun muassa, millä keinoin he yleensä taittavat matkan, mitä vaaranpaikkoja reitin varrella on ja miten ne voi välttää sekä onko matkan taittamiseen muita vaihtoehtoja. Seikkailijat arvioivat omaa matkantekoaan turvallisuuden näkökulmasta.

Seikkailijat piirtävät kartalle tai kirjoittavat paperille jokaisen oman reitin kouluun tai kololle. He esittelevät reitin muille. Seikkailijat kertovat muun muassa, millä keinoin he yleensä taittavat matkan, mitä vaaranpaikkoja reitin varrella on ja miten ne voi välttää sekä onko matkan taittamiseen muita vaihtoehtoja. Seikkailijat arvioivat omaa matkantekoaan turvallisuuden näkökulmasta.

Seikkailijat piirtävät kartalle tai kirjoittavat paperille jokaisen oman reitin kouluun tai kololle. He esittelevät reitin muille. Seikkailijat kertovat muun muassa, millä keinoin he yleensä taittavat matkan, mitä vaaranpaikkoja reitin varrella on ja miten ne voi välttää sekä onko matkan taittamiseen muita vaihtoehtoja. Seikkailijat arvioivat omaa matkantekoaan turvallisuuden näkökulmasta.

Lisää vinkki

Liite