Seikkailija tietää, että lippukunta on yhdistys, jolla on oma johtonsa.

Valikko

Lippukunta yhdistyksenä


Tavoite:

Seikkailija tietää, että lippukunta on yhdistys, jolla on oma johtonsa.

Kuvaus:

Seikkailija tutustuu lippukunnan hallintoon. 

Tiedot

Pakollisuus Valinnainen
Paikka Kämpällä Kololla Vierailukohteessa
Taitoalueet Vaikuttaminen Yhdistystoiminta
Johtamistaito johtamistaito.organisointitaidot
Kesto -
Kasvatustavoitteet Yhteiskunnallinen vaikuttaminen Yhteisöön kuuluminen
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävä: Sampo kutsuu tarvittaessa vieraan kylään seikkailijoiden kokoukseen.   Vartionjohtajan tehtävä: Vartionjohtaja hakee ohjeet sammolta ja ohjeistaa vartiotaan. 

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Vaikuttaja

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Seikkailijat tapaavat lippukunnan johtajan tai toista lippukunnan hallituksen jäsenen. Hallituksen jäsen kertoo lippukunnan hallinnosta. 

Seikkailijat tapaavat taustayhteisönsä edustajan ja kuulee siitä, miten taustayhteisö tukee partiota. 

Seikkailijat pohtivat vartioittain, onko lippukunnassa jotakin, jota heidän mielestään pitäisi muuttaa (esim. kolon tai kämpän sisustuksessa, lippukunnan tapahtumien ohjelmassa tai löytyykö puutteita kalustossa). Seikkailijat kuvaavat kännykällä videon lippukunnan hallitukselle. Videolla seikkailijat kertovat mikä ongelma on, miten se vaikuttaa heihin ja miten ongelman voisi ratkaista. 

Lisää vinkki

Liite