Seikkailija pitää retkeilystä ja saa onnistuneen kokemuksen yön yli kestävästä retkestä.

Valikko

Yöretki


Tavoite:

Seikkailija pitää retkeilystä ja saa onnistuneen kokemuksen yön yli kestävästä retkestä.

Kuvaus:

Seikkailija osallistuu yöretkeen.

Tiedot

Pakollisuus Pakollinen
Paikka Kämpällä Metsässä Ulkona Vesillä
Taitoalueet Arjen taidot Itsestä huolehtiminen Partiokulttuuri Retkeily
Kesto -
Kasvatustavoitteet Itsetuntemus Luontosuhde Terveys ja turvallisuus
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävä: Sampo järjestää retken ja informoi vanhempia. Sampo vastaa turvallisuudesta. Aikuinen myös nukkuu seikkailijoiden kanssa, joten jos sampoja on vain yksi, kannattaa pyytää toinen aikuinen mukaan ensimmäiselle yöretkelle. Sammon on huolehdittava ennen nukkumaan menoa siitä, että kaikilla on asianmukainen nukkumapaikka. Turvallisuuden tunteen luominen on iltasella tärkeää. Sampo muistuttaa, että aikuisen saa herättää tarvittaessa keskellä yötäkin.  Vartionjohtajan tehtävä: Vartionjohtaja saa ohjeita sammolta ja vie näitä eteenpäin vartiolleen. Vartionjohtaja varmistaa, että vartiolle annetut tehtävät tulevat tehtyä. 

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Pohjoinen - varusteet

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Tähän ilmansuuntaan kuuluu paljon retken suunnitteluun liittyviä aktiviteetteja, joita kannattaa hyödyntää.

Ensimmäinen yöretki saattaa olla joillekin ensimmäinen yö poissa kotoa ilman vanhempia. Retkiolosuhteet ja vieraat johtajat voivat olla kova paikka, ja koti-ikävän tunteet nousevat helposti pintaan. Pientä retkeläistä voi lohduttaa sylissä, ja tuttu johtaja voi myös nukkua lapsen vieressä. Joskus auttavat koti-ikäväpillerit tai jutustelu päivän tapahtumista ja lupaus tulevista mukavista puuhista.

Lisää vinkki

Liite