Seikkailija tietää, että on osa lippukuntaa.

Valikko

Lippukunta


Tavoite:

Seikkailija tietää, että on osa lippukuntaa.

Kuvaus:

Seikkailija tutustuu lippukuntaansa.

Tiedot

Pakollisuus Pakollinen
Paikka Kämpällä Kololla
Taitoalueet Partiokulttuuri Yhdistystoiminta
Kesto -
Kasvatustavoitteet Yhteisöön kuuluminen
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävä: Sammon tehtävänä on saada seikkailija ymmärtämään lippukunnan perusrakenne.  Tärkeää on myös, että ensimmäisissä seikkailijakokouksissa ennen kaikkea tutustutaan toisiin seikkailijoihin sekä sampoihin. Vartionjohtajan tehtävä: Vartionjohtaja hakee ohjeet sammolta ja ohjeistaa vartiotaan.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Tervetuloa

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Jos mahdollista, lippukunnanjohtaja voi vierailla ryhmän kokouksessa. Lippukunnanjohtaja voi esitellä kolon ja muut siellä kokoontuvat ryhmät ja johtajat joukkueelle.

Seikkailijat harjoittelevat lippukunnan huivimerkin ja lipun symboliikkaa tekemällä niistä seinäjulisteet. Seikkailijat piirtävät vartioittain merkit ja lipun sekä kirjoittavat, milloin ne on otettu käyttöön ja kuka ne on suunnitellut. Sampo voi piirtää huivimerkin tai lipun ääriviivat etukäteen, ja seikkailijat värittävät ne tai liimaavat värillisiä ja oikeaan muotoon leikattuja silkkipapereita oikeisiin kohtiin. Lippukunnan logoja voi myös painaa tai piirtää kankaalle, josta seikkailijat tekevät myöhemmin kaikille ruokailuvälinepussit.

Sampo piirtää kolosta mystisen kartan ja merkitsee karttaan rasteja aarteen merkiksi. Seikkailijoiden tehtävänä on vartioittain etsiä aarretta kololta. Aarteet voivat olla esimerkiksi karkkeja tai hedelmiä, jotka syödään lopuksi yhdessä.

Lippukunnan retkellä seikkailijat voivat haastatella muita johtajia ja selvittää, mitä kaikkea he lippukunnassa tekevät. Haastatteluiden perusteella voi tehdä myös jutun lippukunnan nettisivulle tai lehteen.

Lisää vinkki

Liite