Seikkailija osaa tehdä yhteisiä päätöksiä ja kertoa mielipiteensä.

Valikko

Ideointi


Tavoite:

Seikkailija osaa tehdä yhteisiä päätöksiä ja kertoa mielipiteensä.

Kuvaus:

Seikkailija valitsee joukkueensa kanssa mieluisan näkökulman projektiin.

Tiedot

Pakollisuus Pakollinen
Paikka Kololla
Taitoalueet Arjen taidot Itsestä huolehtiminen Kaveritaidot Luovuus Vaikuttaminen Viestintä
Johtamistaito johtamistaito.visiointitaidot
Kesto -
Kasvatustavoitteet Ryhmässä toimiminen Yhteiskunnallinen vaikuttaminen
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävä: Sampo varmistaa, että jokainen saa äänensä kuuluviin. Vartionjohtajan tehtävä: Vartionjohtaja johtaa vartionsa keskusteluaja kertoo vartionsa ideat muille.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Kaakko – palvelu

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Joukkue pitää ideariihen ja pohtii seuraavia kysymyksiä: Mikä suututtaa tai ärsyttää sinua? Mitä ympärilläsi pitäisi tehdä toisella tavalla? Miten ympäristöäsi voisi muuttaa paremmaksi? Sampo kirjoittaa ylös kaikki ideat. Ideoinnin jälkeen seikkailijat käyvät läpi ajatukset ja testaavat, mihin voisi olla järkevää ja hyödyllistä puuttua. Käytetään seuraavia kysymyksiä avuksi: Aiheuttaako ongelma harmia useammalle ihmiselle? Haluatko muuttaa asian? Luuletko, että pystymme vaikuttamaan asiaan? Haluaako koko joukkue työskennellä kyseisen asian parantamiseksi? Haluaako joukkue tehdä vaikuttamistyötä tai tehdä jotakin konkreettista.

Lisää vinkki

Liite