Seikkailija tuntee Suomen lippuun liittyviä yleisiä käytänteitä.

Valikko

Siniristilippu


Tavoite:

Seikkailija tuntee Suomen lippuun liittyviä yleisiä käytänteitä.

Kuvaus:

Seikkailija tutustuu Suomen lippuun ja lippuun liittyviin tapoihin.

Tiedot

Pakollisuus Pakollinen
Paikka Kämpällä Kololla Metsässä Ulkona
Taitoalueet Partiokulttuuri Suomalainen kulttuuri
Kesto 30 min
Kasvatustavoitteet Yhteisöön kuuluminen
Johtajan tehtävä: Sampo toimii asiantuntijana. Vartionjohtajat noutavat sammolta tarvittavat tarpeet ja ohjeet. Vartionjohtaja selvittää vartiolleen, mitä on tarkoitus tehdä ja jakaa tehtäviä vartion sisällä.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Länsi

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Suomen lippu -peli Afrikan tähden peli-idealla. Sampo tai vartio tekee Suomen kartasta pelilaudan ripottelemala eri kaupunkeihin numeroituja pisteitä. Kun pelaaja pääsee nopan heitolla pisteeseen, kääntää hän esiin numeroidun kortin, jossa kerrotaan jostakin suomalaisesta liputuspäivästä. Esimerkiksi Mikael Agricolan päivä on sidottu Turkuun. Peli etenee perinteisen Afrikan tähden sääntöjen mukaan, vastaan voi tulla esimerkiksi rosvo, jonka kohdatessaan seikkailija joutuu tekemään toiminnallisen suorituksen. Vain mielikuvitus on rajana. Voittaja on se, joka ensimmäisenä löytää Suomen lipun. Pelin voi rakentaa myös maastopeliksi.

Lisää vinkki

Liite