Seikkailija tuntee kotikuntansa hallintoa.

Valikko

Kunta


Tavoite:

Seikkailija tuntee kotikuntansa hallintoa.

Kuvaus:

Joukkue vierailee kunnan- tai kaupungintalossa.

Tiedot

Pakollisuus Valinnainen
Paikka Vierailukohteessa
Taitoalueet Arjen taidot Vaikuttaminen
Kesto 1 h
Kasvatustavoitteet Yhteiskunnallinen vaikuttaminen
Johtajan tehtävä: Sampo ottaa yhteyttä kunnan- tai kaupungintaloon ja järjestää vierailun.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Kotiseutu

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Seikkailijajoukkueen kannattaa valmistautua vierailuun etukäteen. Vartio voi esimerkiksi käyttää lakanaa tai isoja papereita toiveiden kirjaamiseen. Sampo kehottaa seikkailijoita kirjoittamaan toiveita siitä miten nuoria pitäisi huomioida kunnassa. Seikkailijat kirjoittavat ajatuksensa erivärisillä tusseilla julisteeseen. Onko koulussa jotakin asioita joita pitäisi muuttaa? Voidaanko nuorisotoimea kehittää? Millaiset ovat urheilu- ja ulkoilumahdollisuudet? Vaihtoehtoisesti joukkue voi yhdessä pohtia viestiä, jota vartio haluaa viedä kunnan päättäjille. Vartio kirjoittaa viestin lakanaan. Viesti voi liittyä johonkin paikalliseen teemaan, esimerkiksi "Emme halua että koulun opettajia lomautetaan" tai "Haluamme että nuorisotiloja kunnostetaan". Vartio valitsee paikan, jossa on iso seinä, esimerkiksi kololla tai leirin käsienpesupaikan lähellä. Lakanaan voi kerätä kaikilta partiolaisilta kädenjälkiä ”allekirjoituksiksi”. Valmis lakana luovutetaan kunnan päättäjille vierailun aikana. Lähde: MLL

Lisää vinkki

Liite