Seikkailija tietää, mitä hänen partiopolullaan tulee tapahtumaan, ja valmistautuu siirtymään tarpojaksi. Seikkailija pysähtyy miettimään, mitä hän on jo ennättänyt partiovuosiensa aikana oppia ja tehdä.

Valikko

Partiopolku


Tavoite:

Seikkailija tietää, mitä hänen partiopolullaan tulee tapahtumaan, ja valmistautuu siirtymään tarpojaksi. Seikkailija pysähtyy miettimään, mitä hän on jo ennättänyt partiovuosiensa aikana oppia ja tehdä.

Kuvaus:

Seikkailijat käyvät yhdessä sammon kanssa lävitse, mitä asioita seikkailijana on jo ehtinyt tapahtua ja mitä asioita on partiossa opittu. Yhdessä käydään myös lävitse se, mitä seikkailijan partiopolulla on tulossa seuraavaksi. Sampo kertoo tulevista toiminnoista ja ikäkausista: mitä tapahtuu tarpojissa, samoajissa ja vaeltajissa. Tulevaisuutta pohdittaessa joukkue keskttyy tarpojaikäkauteen.

Tiedot

Pakollisuus Pakollinen
Paikka Kämpällä Kololla Metsässä Ulkona
Taitoalueet Partiokulttuuri
Johtamistaito johtamistaito.visiointitaidot
Kesto 1 h
Kasvatustavoitteet Yhteisöön kuuluminen
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävänä on kertoa seikkailijoille tulevasta. Jos mahdollista, sammon kannattaa kutsua paikalle seikkailijoiden tuleva luotsi tai tarpojaikäkauden vastaava kertomaan tarpojaikäkauden ohjelmasta ja tapahtumista. Johtajan tehtävänä on innostaa sudenpentuja uuteen ikäkauteen. Sampo ohjaa seikkailijoita huomaamaan, mitä kaikkea he ovat jo ennättäneet partiossa oppia ja tehdä.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Tervemenoa

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Seikkailijat jakautuvat pienempiin vartioihin. Jokaisen vartion tehtävänä on miettiä, miltä partio tuoksuu, näyttää, kuuluu, maistuu ja tuntuu. Pohdinnan jälkeen seikkailijat esittelevät vartionsa tulokset muille vartioille esimerkiksi kuvan tai näytelmän muodossa. Lähde: Scouterna

Lisää vinkki

Liite