Seikkailija ymmärtää rahan arvon ja tietää eri tapoja saada rahaa lippukunnan ja joukkueen toimintaan

Valikko

Rahan tulo


Tavoite:

Seikkailija ymmärtää rahan arvon ja tietää eri tapoja saada rahaa lippukunnan ja joukkueen toimintaan

Kuvaus:

Seikkailjiat käyvät läpi, mihin kaikkeen joukkueen toiminnassaan kuluu rahaa (kokouksissa tarvittava materiaali, retket…). Ideoidaan varainhankintatapoja.

Suoritustiedot

Pakollisuus Pakollinen
Paikka Kämpällä Kololla Metsässä Ulkona
Taitoalueet Arjen taidot Talous Varainhankinta
Johtamistaito johtamistaito.organisointitaidot johtamistaito.visiointitaidot
Kesto A 30 min
Kasvatustavoitteet Ryhmässä toimiminen
Teemat Työelämätaito
Johtajan tehtävä: Sampo autaa tarvittaessa Vartionjohtaja johtaa vartion työskentelyä

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Etelä

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Vartiot miettivät itsekseen erilaisia keinoja varainhankintaan. Vartiot saavat pisteitä (leikkirahaa) keksimistään keinoista vaikka siten, että pisteitä tulee vähän, jos muut vartiot ovat keksineet saman asian, ja enemmän, jos kukaan muu ei ole sitä ajatellut.

Nuori Yrittäjyys ry on tuottanut netissä toimivan Zaldo -pelin seikkailijaikäisille taloustaidoista. Pelin avulla taitoja voi oppia mielenkiintoisesti.

Vuoden 2017 adventtikalenterikampanjaan tehty vinkkimateriaali seikkailijoille löytyy tästä.

Lisää vinkki

Liite