Seikkailija harjoittelee solmimaan siansorkan ja ulkosorkan. Hän oppii tuntemaan niiden käyttötarkoituksia.

Seikkailija osaa sian- ja ulkosorkan sekä tietää mihin niitä käytetään.
Siansorkka
Tavoite:
Seikkailija osaa sian- ja ulkosorkan sekä tietää mihin niitä käytetään.
Tiedot





Toteutusvinkit
2019-11-27 10:02:49
Solmuviesti Osallistujat jaetaan kahteen joukkueeseen ja joukkueet asettuvat jonoon vierekkäin. Muutaman metrin päähän jonojen eteen laitetaan solmunarut. Peli alkaa johtajan merkistä, jolloin jonon ensimmäinen juoksee solmunarulle, tekee sovitun solmun ja johtajan hyväksyttyä sen palaa lähettämään seuraavan jonosta solmupaikalle ja menee itse jonon viimeiseksi. Joukkue, jonka kaikki jäsenet ovat tehneet solmun ensimmäisenä (tai vaikka kaikki kaksi kierrosta tai miten sovitaankin), voittaa.
2019-11-27 10:09:12
Jokainen seikkailija saa itselleen yhtä pitkän paalun. Paaluna voi toimia vaikkapa pöydänjalka. Seikkailijan tehtävänä on tehdä pöydänjalan ympärille mahdollisimman monta siansorkkaa. Riippuen narujen määrästä voidaan sorkkia tehdä kisana yhtä aikaa, tai jokaisella on esimerkiksi minuutti aikaa kisasuoritukseen.
2019-11-27 10:09:12
Sido solmu Leikkijät ovat piirissä kädet selän takana. Yksi leikkijöistä kiertää piiriä naru mukanaan. Hän antaa narun jonkun käteen ja sanoo esimerkiksi: sido jalussolmu. Tämän jälkeen hän jatkaa piirin kiertämistä kävellen. Ellei solmu ole valmis hänen saapuessaan uudelleen solmun tekijän kohdalle, joutuu tämä vuorostaan kiertämään piiriä.
2019-11-27 10:09:12
Seikkailijat tekevät opeteltavan solmun lakunauha-Snörenistä. Kun solmu on mennyt oikein, saa nauhan syödä.
Lisää vinkki