Seikkailija tietää, että hyvä roolihahmo syntyy ilmeistä, eleistä ja roolivaatetuksesta.

Valikko

Uusi hahmo


Tavoite:

Seikkailija tietää, että hyvä roolihahmo syntyy ilmeistä, eleistä ja roolivaatetuksesta.

Kuvaus:

Seikkailija keksii itselleen oman hahmon ja miettii sekä toteuttaa hahmolle ilmeet, eleet, vaatetuksen ja muut asusteet sekä mahdollisen maskeerauksen.

Tiedot

Pakollisuus Valinnainen
Paikka Kämpällä Kololla Metsässä Ulkona
Taitoalueet Luovuus Rohkeus Vuorovaikutustaidot
Johtamistaito johtamistaito.visiointitaidot
Kesto A muutama tunti
Kasvatustavoitteet Itsetuntemus
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävänä on tuoda kololle riittävästi asusteita ja vaatteita, joiden avulla seikkailijat pystyvät rakentamaan roolihahmonsa. Seikkailijan ja vartionjohtajan tehtävänä on kannustaa seikkailijoita heittäytymään sekä kysellä seikkailijoilta hahmojen valmisteluvaiheessa kysymyksiä, jotka auttavat seikkailijoita luomaan mahdollisimman tarkkoja hahmokuvauksia.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Esiintyjä

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Vartiot valmistavat esityksen, jossa pääosissa ovat seikkailijoiden luomat hahmot. Esityksen voi esittää esimerkiksi lippukunnan seikkailijaretkellä.

Jokainen seikkailija luo oman hahmonsa. Hahmot valokuvataan ja esitellään muille lippukuntalaisille kolon seinälle koottavassa esittelyssä.

Sampo tuo kololle ison kasan erilaista rekvisiittaa. Seikkailijoiden tehtävänä on luoda omat hahmonsa. Seikkailijat miettivät hahmojen tarinan (kuka hahmo on, mistä hän tulee, mitä hän tekee ja niin edelleen), ilmeet, eleet sekä ulkoasun.

Lisää vinkki

Liite