Seikkailija osaa luoda tunnuksen heraldisia sääntöjä käyttäen.

Valikko

Joukkueen tunnus


Tavoite:

Seikkailija osaa luoda tunnuksen heraldisia sääntöjä käyttäen.

Kuvaus:

Seikkailija suunnittelee ja valmistaa yhdessä vartionsa  kanssa tunnuksen (viirin, merkin, leiman, paidan, päiväkirjankansien) heraldisia sääntöjä käyttäen.

Tiedot

Pakollisuus Valinnainen
Paikka Kämpällä Kololla
Taitoalueet Kädentaidot Luovuus Partiokulttuuri Ryhmähenki
Johtamistaito johtamistaito.itsensa-johtamisen-taidot johtamistaito.organisointitaidot johtamistaito.visiointitaidot johtamistaito.vuorovaikutustaidot
Kesto pitkäkestoinen
Kasvatustavoitteet Yhteisöön kuuluminen
Johtajan tehtävä: Sammon ja vartionjohtajan tehtävänä on kannustaa suunnittelussa, huolehtia siitä, että jokainen saa mielipiteensä kuuluville sekä auttaa toteutusvälineiden hankkimisessa.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Heraldiikka

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Seikkailijat suunnittelevat ja toteuttavat joukkueen tai vartion logon. Suunniteltu logo kaiverretaan joko halkaistuun perunaan tai pyyhekumiin, jolloin syntyy joko kertakäyttöinen tai pidempiaikainen leimasin. Leimasimella voidaan kuvittaa esimerkiksi vartion päiväkirja tai retkikrjeet.

Vartio tai joukkue suunnittelee oman vaakunan heraldisia sääntöjä noudattaen. Vaakuna voidaan esimerkiksi maalata isolle paperille ja ripustaa kokoontumishuoneen seinälle.

Seikkailijat suunnittelevat joukkueen logon. Logon suunnittelussa pidetään huolta siitä, että heraldiset säännöt toteutuvat. Valmis logo painetaan esimerkiksi kassiin tai t-paitaan.

Jos seikkailijat eivät ole aikaisemmin tehneet vartiolleen viiriä tai lippua, sopii sen tekeminen hyvin tämän taitomerkin yhteyteen.

Lisää vinkki

Liite