Seikkailija tuntee kotikuntansa vaakunan.

Valikko

Kunnan vaakuna


Tavoite:

Seikkailija tuntee kotikuntansa vaakunan.

Kuvaus:

Seikkailija tutustuu oman kotikuntansa vaakunan historiaan sekä käytettyjen kuvien ja värien merkitykseen.

Tiedot

Pakollisuus Valinnainen
Paikka Kämpällä Kololla Ulkona Vierailukohteessa
Taitoalueet Arjen taidot
Kesto 30 min
Kasvatustavoitteet Yhteisöön kuuluminen
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävänä on ohjata toimintaa ja valmistella harjoitukset.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Heraldiikka

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Sampo varaa paikalle muovailuvahaa. Jokaisen seikkailijan tehtävänä on muotoilla oman kuntansa vaakuna tai siinä keskeisessä osassa oleva hahmo tai eläin.

Jokainen seikkailija maalaa, piirtää tai veistää oman kuntansa vaakunan. Toteutus kannattaa valita vaakunan kuvan haastavuuden mukaan. Vaihtoehtoisesti jokainen seikkailija voi kehitellä uudistetun version vaakunasta vanhan mallin pohjalle.

Sampo kutsuu paikalle kunnan edustajan. Kunnan edustaja (esimerkiksi valtuutettu, kunnanjohtaja tai muu virkamies) esittelee seikkailijoille vaakunan ja kertoo sen symboliikasta ja synnystä.

Lisää vinkki

Liite