Seikkailija tuntee kotiseutunsa historian pääpiirteet.

Valikko

Kotiseudun historia


Tavoite:

Seikkailija tuntee kotiseutunsa historian pääpiirteet.

Kuvaus:

Joukkue vierailee historiallisesti jännittävässä paikassa.

Tiedot

Pakollisuus Valinnainen
Paikka Vierailukohteessa
Taitoalueet Suomalainen kulttuuri
Kesto A 1 h
Kasvatustavoitteet Yhteisöön kuuluminen
Johtajan tehtävä: Sampo järjestää vierailun. Vartionjohtaja selvittää vartiolleen, mitä on tarkoitus tehdä, ja jakaa tehtäviä vartion sisällä sekä toimii esimerkkinä.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Kotiseutu

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Seikkailija vierailee kotiseutunsa historiallisesti merkittävässä kohteessa. Kyseessä voi olla esimerkiksi linna, muinaishauta, kirkko, taistelupaikka tai muu vastaava. Sampo auttaa seikkailijaa vierailun järjestämisessä. Seikkailija tutkii kohteen esittelyistä, mikä merkitys kohteella on ollut paikkakunnan historiassa. Entä onko tapahtumalla tai kohteella merkittävä asema Suomen historiassa?

Seikkailija perehtyy paikkakunnan historiaan joko paikkakunnan tai kohteen nettisivujen tai krjallisuuden pohjalta. Hän selvittää, mitä kohteessa on aikoinaan tapahtunut tai mihin sitä on käytetty. Hän pohtii, mitä se on merkinnyt kotiseudulle. Seikkailija esittelee kohteensa muulle vartiolle esimerkiksi iltanuotiolla.

Lisää vinkki

Liite