Seikkailija ideoi erilaisia tapoja kerätä rahaa hyvään tarkoitukseen. Seikkailija suunnittelee markkinointikampanjan.

Valikko

Varainhankintatempaus


Tavoite:

Seikkailija ideoi erilaisia tapoja kerätä rahaa hyvään tarkoitukseen. Seikkailija suunnittelee markkinointikampanjan.

Kuvaus:

Seikkailijat pohtivat vartioittain, miten, missä ja milloin varainkeruuta kannattaa tehdä. Joukkue voi myös suunnitella oman mainoksen/mainoskampanjan varainkeruutaan varten.

Tiedot

Pakollisuus Valinnainen
Paikka Kämpällä Kololla Metsässä Ulkona
Taitoalueet Luovuus Varainhankinta Vuorovaikutustaidot
Johtamistaito johtamistaito.visiointitaidot
Kesto 1 h
Kasvatustavoitteet Osaaminen ja ongelmanratkaisu
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävänä on auttaa seikkailijoita pohdinnoissa eteenpäin. Sampo esittää seikkailijoille johdatteleva entä jos -kysymyksiä ja ohjaa seikkailijoita suunnitteluprosessissa.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Varainhankinta

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Seikkailijat miettivät, millä tavalla joukkue tai lippukunta voisi kerätä rahaa. Rahankeräyskohteena voi olla joukkueen tai lippukunnan oma toiminta tai jokin hyväntekeväisyyskohde. Pohtia kannattaa esimerkiksi, millä tavalla raha kerätään, myydäänkö jotakin, missä kerääminen/myyminen tapahtuu, miten asiasta tiedotetaan lippukuntalaisia, millainen mainoskampanja asialla voisi olla. Joukkue valitsee parhaimman idean ja toteuttaa sen sammon ja mahdollisesti muun lippukunnan avulla.

Vartio valitsee jonkin lippukunnan perinteisen varainhankinta- tai hyväntekeväisyyskampanjan ja valmistelee siihen liittyvän mainonnan. Vartio voi esimerkiksi miettiä ja valmistella myyjäisten myyntipöydän, sijoituspaikat adventtikalenterikampanjan julisteille tai muun vastaavan kokonaisuuden.

Lisää vinkki

Liite