Seikkailija tutustuu tulevaan partion ikäkauteen ja haluaa siirtyä siihen. Hän tuntee tarpojaohjelman peruskäsitteet ja ohjelman rakennetta.

Valikko

Tarpojaohjelma


Tavoite:

Seikkailija tutustuu tulevaan partion ikäkauteen ja haluaa siirtyä siihen. Hän tuntee tarpojaohjelman peruskäsitteet ja ohjelman rakennetta.

Kuvaus:

Seikkailija tutustuu tarpojaohjelman peruskäsitteisiin ja ohjelman rakenteeseen.

Tiedot

Pakollisuus Pakollinen
Paikka Kämpällä Kololla Metsässä Ulkona
Taitoalueet Partiokulttuuri
Kesto A 1 h
Kasvatustavoitteet Yhteisöön kuuluminen
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävänä on luoda seikkailijoille houkutteleva kuva tarpojaikäkauden ohjelmasta. Jos vain mahdollista, sammon kannattaa pyytää tulevaa ikäkautta esittelemään lippukunnan tarpojia. Mukana olisi hyvä olla myös seikkailijoiden tulevat vartionjohtaja ja luotsi, jotta he pääsevät heti tutustumaan uusiin johtajiinsa.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Tervemenoa

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Lippukunnan tarpojavartio kutsuu seikkailijat vieraakseen. Tarpojat valmistelevat illan edellisessä kokouksessaan. Illan aikana he voivat esimerkiksi esitellä seikkailijoille oman aktiviteettikorttinsa ja erilaisia tarpojien aktiviteetteja.

Siirryttäessä tarpojaikäkauteen ohjelmaan tulee mukaan monta uutta termiä. Seikkailijat valmistavat pelin, jossa opetellaan uusia nimiä ja termejä. Pelissä voivat olla mukana esimerkiksi sanat paussi, majakka, tarppo, aktiviteetti, KITT ja niin edelleen.

Lisää vinkki

Liite