Seikkailija tutustuu tarpojaikäkauden symboleihin.

Seikkailija valmistautuu siirtymään seuraavaan ikäkauteen. Hän tuntee tarpojaikäkauden symboleja.
Tarpojien symbolit
Tavoite:
Seikkailija valmistautuu siirtymään seuraavaan ikäkauteen. Hän tuntee tarpojaikäkauden symboleja.
Tiedot





Toteutusvinkit
2016-03-14 23:35:38
Sampo varaa koloiltaan mukaan yhden merkittömän partiopaidan sekä tarpojan paitaan kuuluvat merkit. Seikkailijoiden tehtävänä on ensinnä sijoittaa paitaan omastakin paidasta tutut merkit sekä sen jälkeen arvuutella tarpojaikäkauden merkkien sisältö ja sijoituspaikat. Sampo auttaa tarvittaessa.
2016-03-14 23:35:38
Tarpojien ohjelma koostuu seikkailijoille vieraista termeistä. Vartio tutustuu majakoihin, tarppoihin, pausseihin ja muihin tarpojaohjelman vaiheisiin piirtämällä niistä havainnollistavan kuvan. Sammon ei kannata liikaa rajoittaa luovuutta, vaan nimenomaan antaa seikkailijoille vapaat kädetä kuvata tarpojaohjelmaa.
2018-12-28 12:02:22
Sampo kirjoittaa etukäteen paperilapuille tarpojaikäkauden termejä ja niiden selityksiä, esimerkiksi majakka, tarppo, KITT , suuntaus, majakka, luotsi, paussi ja niin edelleen. Seikkailijoiden tehtävänä on yhdistää termit oikeisiin selityksiin. Lopuksi jokainen termi käydään vielä yhdessä lävitse niin, että sampo tai tuleva vartionjohtaja kertoo seikkailijoille, mitä asiat käytännössä tarkoittavat ja miten ne ovat verrattavissa seikkailijaikäkauteen.
Lisää vinkki