Seikkailija valmistautuu siirtymään seuraavaan ikäkauteen. Hän tuntee tarpojaikäkauden symboleja.

Valikko

Tarpojien symbolit


Tavoite:

Seikkailija valmistautuu siirtymään seuraavaan ikäkauteen. Hän tuntee tarpojaikäkauden symboleja.

Kuvaus:

Seikkailija tutustuu tarpojaikäkauden symboleihin.

Toteutus ja tavoitteet

Pakolliset: Pakollinen
Paikka: Kolo muu
Taitoalueet: Partiokulttuuri Symboliikka
Kesto: 30 min
Kasvatustavoitteet: yhteisoon-kuuluminen
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävänä on esitellä tulevaa ikäkautta seikkailijoille innostavasti ja houkuttelevasti. Tulevan ikäkauden johtajat ja luotsi kannattaa pyytää koloiltaan mukaan.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Tervemenoa

Rinnakkaiset

Vinkit

Järjestys: Uusimmat

Sampo varaa koloiltaan mukaan yhden merkittömän partiopaidan sekä tarpojan paitaan kuuluvat merkit. Seikkailijoiden tehtävänä on ensinnä sijoittaa paitaan omastakin paidasta tutut merkit sekä sen jälkeen arvuutella tarpojaikäkauden merkkien sisältö ja sijoituspaikat. Sampo auttaa tarvittaessa.

Tarpojien ohjelma koostuu seikkailijoille vieraista termeistä. Vartio tutustuu majakoihin, tarppoihin, pausseihin ja muihin tarpojaohjelman vaiheisiin piirtämällä niistä havainnollistavan kuvan. Sammon ei kannata liikaa rajoittaa luovuutta, vaan nimenomaan antaa seikkailijoille vapaat kädetä kuvata tarpojaohjelmaa.

Lisää vinkki

Lisää liite