Seikkailija kokee kuuluvansa ryhmään.

Valikko

Joukkueen huuto


Tavoite:

Seikkailija kokee kuuluvansa ryhmään.

Kuvaus:

Seikkailijat keksivät joukkueelleen huudon tai muun tunnuksen.

Tiedot

Pakollisuus Pakollinen
Paikka Kämpällä Kololla Metsässä Ulkona
Taitoalueet Partiokulttuuri Ryhmähenki Vuorovaikutustaidot
Johtamistaito johtamistaito.visiointitaidot johtamistaito.vuorovaikutustaidot
Kesto 30 min
Kasvatustavoitteet Ryhmässä toimiminen Yhteisöön kuuluminen
Johtajan tehtävä: Sammon tehtävänä on ohjata seikkailijoiden huudonsuunnittelua sekä antaa esimerkkejä partiohuudoista ja huutotavoista. Jos joukkueella on jo olemassa peritty huuto, sammon tehtävänä on opettaa se ja muutama muukin lippukunnan perinteinen huuto. Myös oman piirin huuto on hyvä osata. Huuto voi olla pidempikin, esimerkiksi räpäytys. Joissakin lippukunnissa ei ole huutoperinnettä. Tällöin ryhmä voi huudon sijasta keksiä esimerkiksi salainen tunnuksen, tervehdyksen tai koputuksen. Myöhemmin joukkue voi luoda omaa symboliikkaa myös vartioille.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Tervetuloa

Ryhmän muut aktiviteetit

Toteutusvinkit

Järjestys: Viimeisimmät

Jos omassa lippukunnassa ei ole huutoperinnetta, voi huutoja löytää eri lippukuntien nettisivuilta. Myös koko piirin tapahtumat ovat hyvä tapaa painaa mieleen ja kysellä huudoista.

Joukkue jakaantuu vartioihin tai pienempiin ryhmiin. Jokaisen ryhmän tehtävänä on kehitellä joukkueelle huutoehdotus. Joukkue voi miettiä ennen jakautumista sellaisia sanoja, joita huudossa olisi hyvä käyttää. Kun huudot ovat valmiit, huudetaan ne koko ryhmälle ja niistä valitaan paras koko joukkueen yhteiseksi huudoksi.

Lisää vinkki

Liite