Seikkailija saa positiivisen vaelluskokemuksen.

Valikko

Vaellukselle osallistuminen


Tavoite:

Seikkailija saa positiivisen vaelluskokemuksen.

Kuvaus:

Seikkailija osallistuu vähintään kahden yön pituisen vaelluksen suunnitteluun ja toteutukseen. Vaellus voidaan toteuttaa vaeltajien taidoista riippuen joko pienissä vartioissa tai koko joukkueen vaelluksena sammon johdolla.

Toteutus ja tavoitteet

Pakolliset: Pakollinen
Paikka:
Taitoalueet: Itsestä huolehtiminen organisointitaidot Partiokulttuuri Retkeily
Johtamistaito: Itsensä johtamisen taidot Organisointitaidot Visiointitaidot Vuorovaikutustaidot
Kesto:
Kasvatustavoitteet: Luontosuhde ryhmassa-toimiminen
Johtajan tehtävä: Sampo huolehtii siitä, että seikkailijoilla on riittävä tietämys vaellukseen liittyvistä asioista. Hän huolehtii tiedotuksesta koteihin ja vastaa viime kädessä vaelluksen turvallisuudesta.

Lisätiedot

Aktiviteettiryhmä

Vaellus

Rinnakkaiset

Vinkit

Järjestys: Uusimmat

Sampo saattaa kohdata yöpymispaikalla väsyneitä matkalaisia. Sampo valmistaa matkalaisille jonkin kivan yllätyksen, vaikka valmiit tulet tai ihanan herkun, jota he eivät odottaneet saavansa.

Sampo laatii vaellusvartioille tehtäviä, jotka suoritetaan vaelluksen aikana. Tehtävät voi antaa vartiolle ennen matkaan lähtöä vihkoon kirjoitettuna tai kirjekuoressa. Vaellusreitin varrella voi myös olla kylmiä tai miehitettyjä rastipisteitä.

Tehtäväesimerkkejä:
• vaelluspäiväkirjan kirjoittaminen
• vaellusvarusteiden arviointi
• reitin varrella olevan suon piirtäminen
• reitin piirtäminen karttaan
• partioaiheisen tekstin (esim. B-P:n Partiopojan kirjasta) lukeminen ja siihen perustuvan sarjakuvan piirtäminen tai runon kirjoittaminen
• retkimuona-arvostelujen laatiminen

Lisää vinkki

Lisää liite