Seikkailija valitsee joukkueensa kanssa mieluisan näkökulman projektiin.

Seikkailija osaa tehdä yhteisiä päätöksiä ja kertoa mielipiteensä.
Ideointi
Tavoite:
Seikkailija osaa tehdä yhteisiä päätöksiä ja kertoa mielipiteensä.
Tiedot
Pakollisuus
Pakollinen

Paikka
Kololla

Taitoalueet
Arjen taidot
Itsestä huolehtiminen
Kaveritaidot
Luovuus
Vaikuttaminen
Viestintä
Johtamistaito
johtamistaito.visiointitaidot
Kesto
-
Kasvatustavoitteet
Ryhmässä toimiminen
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen
Johtajan tehtävä:
Sammon tehtävä: Sampo varmistaa, että jokainen saa äänensä kuuluviin.
Vartionjohtajan tehtävä: Vartionjohtaja johtaa vartionsa keskusteluaja kertoo vartionsa ideat muille.
Toteutusvinkit
Järjestys:
Viimeisimmät
2021-02-08 13:16:45
Joukkue pitää ideariihen ja pohtii seuraavia kysymyksiä: Mikä suututtaa tai ärsyttää sinua? Mitä ympärilläsi pitäisi tehdä toisella tavalla? Miten ympäristöäsi voisi muuttaa paremmaksi? Sampo kirjoittaa ylös kaikki ideat. Ideoinnin jälkeen seikkailijat käyvät läpi ajatukset ja testaavat, mihin voisi olla järkevää ja hyödyllistä puuttua. Käytetään seuraavia kysymyksiä avuksi: Aiheuttaako ongelma harmia useammalle ihmiselle? Haluatko muuttaa asian? Luuletko, että pystymme vaikuttamaan asiaan? Haluaako koko joukkue työskennellä kyseisen asian parantamiseksi? Haluaako joukkue tehdä vaikuttamistyötä tai tehdä jotakin konkreettista.
Lisää vinkki