Tämä paussi sopii hyvin KITT:iin eli koko ikäkauden tarpojatapaamiseen.
Johtaja liimaa tarran jokaisen osallistujan otsaan siten, etteivät he näe, minkä värisen tarran saavat. Tarpojien tehtävänä on muodostaa ryhmiä toisten samanväristen kanssa. Leikin aikana ei saa puhua, vaan on tultava toimeen ei-verbaalisella kommunikaatiolla.
Lopuksi johtaja auttaa vartiota käsittelemään harjoituksen herättämiä tunteita ja ajatuksia. Miltä tuntui, kun tarpoja kohtasi ensimmäistä kertaa jonkun, jolla on samanvärinen tarra? Miltä tuntui siitä, jolla oli erilainen tarra kuin kenelläkään muulla? Yrittivätkö tarpojat auttaa toisiaan löytämään oman ryhmän? Entä mihin eri ryhmiin jokainen kuuluu tämän harjoituksen ulkopuolella? Kuuluuko joku esimerkiksi jalkapallojoukkueeseen, luokkaan, kerhoon tai seurakuntaan? Voiko kuka tahansa tulla mukaan näihin ryhmiin? Ketkä ovat omassa yhteiskunnassamme niitä, jotka jäävät ulkopuolelle?
Lähde: www.alli.fi/monikulttuurisuus/kasikirja/